TERÂVÎH NAMAZI NASIL KILINIR?
Terâvîh namazı, Ramazan ayına mahsûs, yirmi rek'at-ten ibaret bir sünnet-i müekkededir. Bu namaza Peygamber Efendimiz (s.a.v.) ile dört halîfesi (Hulefâ-yı Râşi-dîn rıdvânullâhi aleyhim) devam etmişlerdir. Teravihin cemâatle kılınması da, sünnet-i kifâyedir. Mescidlerde teravih namazı cemâatle kılındığı hâlde, bir özrü olmaksızın cemâati terk edip bu namazı evinde kılan kimse, fazîleti terk etmiş olur. Bu kimse evinde cemâatle kılsa, cemâat sevabını alırsa da, mesciddeki cemâatin faziletine eremez. Çünkü mescidlerin fazîleti daha fazladır.
Terâvîh namazını, her iki rek'atte bir selâm vererek on selâm ile bitirmek daha faziletlidir. Dört rek'atte bir selâm da verilebilir.
Terâvîh namazı, iki rek'atte bir selâm verilince, akşam namazının iki rek'at sünneti gibi kılınır. Dört rek'atte bir selâm verilince, yatsı namazının dört rek'at sünneti gibi kılınır. Cemâatle kılındığı zaman, cemâat hem terâvîhe, hem de imâma uymaya niyet eder. İmâm da kıraati aşikâre okur.
Terâvîh namazında imâmın güzel sesli olmasından ve sür'atli okumasından ziyâde, okuyuşunun düzgün olmasına îtinâ gösterilmelidir.
Bir kimse, imâm yatsı namazını kıldırıp terâvîhe başlamış olduğu sırada mescide gelse, önce yatsı namazını kılar, sonra terâvîh için imâma uyar. Teravih son bulunca noksan rek'âtleri tamamlar. Sonra da vitir namazını kendi başına kılar. Evlâ olan budur. Bununla beraber vitir namazını imam ile beraber kılıp, sonra teravihi tamamlaması da caiz görülmüştür.
Teravih namazını imâm ile kılmayan kimse, vitir namazını imâm ile kılabilir.
İmâm ve cemâat, yatsı namazını cemâatle kılmamış olursa, yalnız terâvîh namazını cemâatle kılamazlar. Çünkü teravihin cemaatı, farzın cemaatına tâbidir.
Terâvîh -orucun değil- vaktin sünnetidir. Mazeretinden dolayı oruç tutamayanlar dahi terâvîhi kılarlar. |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder