7 Şubat 2010 Pazar

6 Şubat 2010






































Bugün 6 Şubat 2010   22 Safer 1431 K.Sani: 24 Kasım 91 Sultan II.Ahmed'in Ölümü, Sultan II.Mustafa'nın tahta çıkışı (1695) -Sultan 4.Murad'ın Ölümü (1640)


HADİS-İ ŞERİF


 


Allah yolunda ver. Verirken ince hesaplara girme. Yoksa, Allah ta sana inceden inceye hesaplayarak verir. İhtiyaç fazlası malını muhtaçtan esirgeme. Yoksa Allah ta sana rahmetini esirger.


 


TARİH:    NİZÂMÜLMÜLK'ÜN HACCI


Alimlerden Abdullah Sâvecî anlatmıştır: Nizamül-mülk, Sultan Melikşah'dan hacca gitmek için izin iste­miş, o da vermişti.


Bağdat'tan çıkıp Dicle'nin öte yakasında çadırlar kur­dular, sefer âlet ve edevatı koştular, kumaşlar düzdüler. Çadırlar Dicle boyunca uzanmakta idi.


Ben o gün veziri ziyaret etmek istemiştim. Çadırının kapısına geldiğimde orada beklemekte olan Türk sî-mâsına sâhib fakîr bir zât bana durulmuş bir kağıt par­çası verdi ve "Ey efendi, şu emâneti sahibine ulaştı-rıver." dedi.


Ben de tamam dedim ve kâğıdı aldım. Vezîrin huzu­runa girdim. Emânete riâyet etmiş olmak için kâğıdı açıp da içine hiç bakmadım. Kâğıdı vezîre verdim. Ona baktı, pek çok ağladı. Ağlaması şiddetlenince ben "Keş­ke bir baksa idim de içinde fena bir şey vardı ise vermezdim" dedim. Sonra vezîr bana kâğıdın sahibini sordu. Ben hemen çıktım, onu ne kadar aradı isem de bulamadım. Vezîre dönüp bulamadığımı bildirdim. Ba­na kâğıdı verdi. Üzerinde "Resûlullâh Efendimizi rüyam­da gördüm. Bana Hasan'a (Nizâmülmülk'e) var ve de ki: Mekke'ye nasıl gidersin, halbuki senin haccın burada­dır. Sana ben demedim mi ki, şu Türklerin beldesinde kal ve ümmetimden ihtiyaç sahiplerinin ihtiyâçlarını gi­dermek hizmetlerinde ol" yazıyordu.


Bunun üzerine Nizâmülmülk hacca gitmekten vaz­geçti ve Bağdad'a döndü.


OSMANLI'DA İLK CUMA NAMAZI VE İLK HUTBE


Oruç Bey Tarihi'nde Osmanlı'da İlk Cuma namazının kılınışı ve ilk hutbenin okunuşu şöyle anlatılır:


İlk Cuma namazı, Osman Gazi zamanında Karacahi-sar (Karahisar) alınınca burada kılındı. Cuma ve bay­ram namazını Tursun Fakı (Fakih) kıldırdı ve Osman Gazi adına ilk hutbeyi hicretin 689 (1290 / 91) yılında okudu.


 


FIKRA


 


Şehirlerarası yolculuk sırasında, hemen şoförün arkasında oturan Temel, şoföre seslenmiş: “Kaptan, sekiz saattir yol alıyoruz, bu teyp de devamlı çalıyor. Kafamız şişti daa!” Şoför nazik: “İsterseniz kapatabilirim.” Temel’den başka öneri gelmiş: “Yok, kapatma... Bi’ boş kaset koysan da kafamızı dinlesek!..”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Bir şeyi gerçekten bilmek, onu anlatmakla olur. Sokrates


YEMEK MENÜSÜ


·   Tepsi Böreği, Peynir, Domates


·   Ihlamur Çayı


·   Ezogelin Çorba


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: UCAER: (Tür.) Er. - Değerli, yüce kimse.


Kız: TOLUNAY: (Tür.) - Ayın ondördü, mehtap, dolunay. - Erkek ve kadın adı olarak kullanılır.


 


MANİ


 


Arabası kirenden
Mendil sallar trenden
Abenim nazlı yarim
Nasıl ayrıldın benden


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Hangi yazı silinmez?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap: Dil

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler