13 Aralık 2009 Pazar

13 Aralık 2009



















































Bugün 13 Aralık 2009 27 Zilhicce 1429 T.Sani: 30 Kasım:36 I.Mahmud'un Vefatı (1754)


HADİS-İ ŞERİF


 


 


İki müslüman karşılaşır, birbirlerinin ellerini tutar, tokalaşırlarsa, Allah mutlaka onların bu halde iken yaptıkları dualarını kabul eder. Ellerini birbirinden ayırmadan günahlarını affeder.


(Ahmed, Bezzar).


 


TEVÂZÛ: ALÇAK GÖNÜLLÜLÜK


İnsanın kibrinden kurtulması için kendi kusurlarını bil­mesi ve tevâzuun faydalarını ve faziletlerini öğrenmeye çalışması îcâb eder.
Tevâzû, peygamberlerin ahlâkındandır. Nitekim Pey­gamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurmuşlardır: "Yeryü­zü hazînelerinin anahtarları bana verildi. Ben kul peygamber ile hükümdar peygamber olmak arasında muhayyer (serbest) kılındım. Cebrail, tevâzû et' diye vahiy getirdi. Ben de kul peygamber olmayı seçtim. Bunun için bana kıyamet gününde ilk hasrolunmak ve ilk şefaatçi olmak verildi."
Allâhü Teâlâ, Mûsâ (a.s.)'a şöyle vahyetti: 'Yâ Mûsâ! Seni niçin insanlar üzerine risâlet (kendisine kitap verilen peygamber) ve kelâmımla seçtim biliyor musun?' Mûsâ (a.s.) 'Hayır, Yâ Rabbi, bilmiyorum.' dedi. Allâhü Teâlâ buyurdu ki: Bugüne kadar bana hiç kimse senin tevâ­zuun gibi tevâzû etmedi.'
Meymûn bin Mehran'ın hizmetçisi, müsâfirine akşam ye­meğini hazırlarken acele edince yemeği efendisinin üzerine döktü. Efendisi 'Beni yaktın' dedi. Hizmetçisi 'Ey hayrı öğre­ten ve insanları edeplendiren! Allâhü Teâlâ'nın "Kızdıkla­rında öfkelerini yutarlar." (Âl-i İmrân Sûresi, âyet 134) mübarek sözüne dön' dedi. Efendisi 'Öfkemi yuttum' dedi. Hizmetçisi 'Arttır, çünkü Allâhü Teâlâ "İnsanların kusur­larını affeden kimselerdir." (ÂN İmrân Sûresi, âyet 134) buyuruyor' dedi. O da 'Seni affettim' dedi. Sonra hizmetçisi, 'Arttır, zîra Kur'ân-j Kerîm'de "Allâhü Teâlâ da ihsan edenleri sever." (Al-i İmrân Sûresi, âyet 134) buyuruluyor' dedi. O da ona 'Artık sen Allah rızâsı için hürsün' dedi.


KATARAKT


Katarakt, güneş ışığına fazla mâruz kalmak gibi bâzı sebeplerle kademeli olarak göz merceğinin şeffaflığını kaybetmesidir.


Katarakt olan göze yaklaşık 10 yıldan beri 15-30 daki­ka süren cerrahî müdâhale (fako) ile yeni mercek yerleş­tirilmektedir. Merceği değiştirirken 3 mmTık bir yerden girildiği için yara dikişsiz iyileşir. Sun'î mercek, ömür bo­yu iş görebilir.


 


FIKRA


 


Hoca' nin cani et yemegi istemis bir gün Kasaptan iki kilo et alip evine ***ürmüs


 


- Aksama güzelce pisir bunlari, demis hanimina Ne var ki o gün eve hanimi misafirleri gelmis Kadincagiz eti pisirip onlara ikram etmis Aksamda bir tarhana çorbasi çikarmis Hoca' nin önüne


 


- Et nerde demis Hoca Kadin dogruyu söyleyecegine bir yalan kivirmis


 


- Eti kedi yedi, demis


 


 


- Getir su kediyi bakalim demis Hoca Sonra teraziyi çikartip kediyi tartmis Bakmislar ki tam iki kilo geliyor Hoca hanimina sormus:


 


- Peki hanim demis, kedi bu ise bizim et nerede? Et buysa kedi nereye gitti?


GÜNÜN SÖZÜ


 


Söz yuva gibidir, mana kuş gibi , cisim ırmak gibidir ruh akıp giden su gibidir.


Mevlana


YEMEK MENÜSÜ


· Yumurtalı kızarmış ekmek,Peynir, Siyah zeytin, Tereyağı, bal,ıhlamur


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: YÜMİN: (Ar.) Er. 1. Uğur, mutluluk. 2. Bereket.


Kız: YURDANUR: (Tür.) Ka. - Yurduna, ülkene ışık saç, aydınlat.


MANİ


 


Kaleden atın beni


Kumlara katın beni


Ağam bezirgan olmuş


Götürün satın beni


KARİKATÜR


 


BİLMECE


En neşeli çiçek hangisidir?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Karnında çalan zilden





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler