9 Haziran 2011 Perşembe

10 Haziran 2011


































Bugün 10 Haziran 2011 8 Recep 1432 Mayıs: 28 Hızır 36 Ülker Doğumu Fırtınası - Kırgız yazar Cengiz Aytmatov'un vefatı (2008) - Gazeteciler Cemiyeti'nin kuruluşu (1946)


HADİS-İ ŞERİF


 


Allah Teala hazretleri, bana: "Mütevazi olun, öyle ki, kimse kimseye zulmetmesin, kimse kimseye karşı böbürlenmesin" diye vahyetti. Ravi: Ebu Davud, 4895


 


. KURAN-I KERÎME HÜRMET


Mushaf'ı her kitabın üstünde bulundurmalıdır. Üzerine başka hiçbir şey koymamalıdır. Kur'ân-ı kerîm okunurken, sessizce ve hürmet ile dinlemelidir. Mushaf yapraklarını, satırlarını, kelimelerini ve bütün mübarek isim ve yazılan, hakir ve aşağı yerlerde görünce hemen kaldırmalıdır.


Mushaf'a ve din kitaplarına karsı ayak uzatmak mekruhtur. Yüksekte olursa mekruh olmaz. Mushaf'ı, okumasını bilmeyenin hayır ve bereket için evinde* bulundurması sevaptır. Kur'ân-ı kerîmi okumak sünnet, okunanı dinlemek ise, farz-ı kifâyedir. İş görenlerin arasında ve camide namaz kılanların yanında yüksek sesle Kur'ân-ı kerîm okumaya başlamak günah olur.


Mushaf'ı abdestli olarak almalı ve okumalı, sağ el ile tutmalı, dizden aşağı koymamalı, bitirince acık bırakmamalı, başka bir is yaparken kapayıp, yüksek bir yere koymalı, okurken konuşmamalı, konuşulursa tekrar E'ûzü okuyarak başlamalıdır. Mushaf'ı ve Kur'ân-ı kerîm bulunan bandı, teybi de ayağa kalkarak almalıdır. Onları da yüksekte muhafaza etmelidir.


FIKRA


 


SULAR IYICE YUKSELIR. IMAM ARTIK MINARENIN EN TEPESINDEDIR. BIR HELIKOPTER YAKLASIR. ICINDEKILER DURUMUN KOTU OLDUGUNU ANLATARAK IMAMA HELIKOPTERE


GELMESI KONUSUNDA ISRAR EDER. IMAM HELIKOPTERE BINMEYI DE REDDEDER. BIR


SURE SONRA SULAR IYICE YUKSELIR VE IMAM BOGULARAK OLUR. KENDISINI CENNETIN KAPISINDA MELEKLER KARSILAR


-MELEK: HOSGELDINIZ. CENNETTE KÖSKÜNÜZ HAZIRLANDI.BUYRUN.


-IMAM: CENNETE GIRMEK ISTEDIGIMDEN EMIN DEGILIM.


-MELEK: NEDEN?


-IMAM: TANRI YA BIRAZ KIRGINIM.


-MELEK: NE OLDU KI?


-IMAM: BEN HAYATIMI IBADET EDEREK GECIRDIM. INSANLARA HEP IYILIK YAPTIM,


GUNAHTAN UZAK DURDUM. YASADIGIM KOYU SEL BASTI, HERKES KACTI AMA TANRI NIN BENI KURTARACAGINA INANDIGIMDAN KALDIM. GORUYORSUNUZKI SIMDI BURDAYIM…


TAM BU SIRADA YUKARIDAN TANRI NIN SESI DUYULUR:


-SALAGA IKI TEKNE BIR HELIKOPTER GONDERDIK!!!!


GÜNÜN SÖZÜ


 


Kitaplar, benim sevgili dostlarım, gerçek yol gösterenlerimdir. Çünkü ikiyüzlülük etmeden bana görevimi hatırlatırlar.


Benjamin Franklin


YEMEK MENÜSÜ


·          ETLİ TÜRLÜ


·          BULGUR PİLAVI


·          YOĞURT


·          SÜTLAÇ


 


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: AKBUDUN: (Tür.) Er. - Temiz, ta­nınmış soydan gelen


Kız: AKÇAKİRAZ: (Tür.) Ka. - Bir kiraz çeşidi.


MANİ


 


Kalkar kalkmaz her sabah,


Demelisin Bismillah!


Namaz kıl. Tevbe et!


Yemesin seni günah!


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Kekemeler ne zaman kekelemezler.


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Gölgemizi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler