9 Mayıs 2011 Pazartesi

8 Mayıs 2011












































Bugün 8 Mayıs 2011 5 C.Ahir 1432 Nisan: 25 Hızır 3 II. Dünya Savaşı'nın Sona Ermesi (1945)


HADİS-İ ŞERİF


 


Bir alimin ibadetle meşgul olana üstünlüğü, ayın diğer yıldızlara olan üstünlüğü gibidir. Ravi: İbni Mace, Mukaddime 17


 


 


ALLAH RIZASI


Allahü teâlânın rızası, dinine bağlı olan ana-babanın rızasında, Allahü teâlânın gazabı, dinine bağlı olan ana-babanın gazabındadır. Peygamber efendimiz buyurdular ki:


"Cennet ana-babanın ayağı altındadır." yani, sana dinini, imanını öğreten ana-babanın rızasındadır. Allahü teâlâ Mûsâ


aleyhisselâma buyurdu ki:  


"Yâ Mûsâ! Ana-babasını razı eden, beni razı etmiş olur. Ana-babasını razı edip bana asi olan kimseyi dahi iyilerden sayarım. Ana-babasına asi olan, bana muti olsa bile, onu fenalar tarafına ilhak ederim." İmanı olanlardan Cehennemden en sonra çıkacak olanlar, Allahü teâlânın yolun da olan anasının, babasının İslâmiyete uygun olan emirlerine karşı gelenlerdir.


 


ANNELER GÜNÜ


Anneler günü ilk defa ABD'de 1908 yılında kutlandı. Daha sonra bütün gelişmiş ülkelerde kutlanmaya başlandı. Anneler Günü ülkemizde 1955 yılından bu yana kutlanıyor. Her yıl Mayıs ayının ikinci Pazar günü gazetelerde annelerle ilgili yazılar, hatıralar, şiirler yayınlanır. Radyo ve televizyonlarda ana sevgisini konu eden konuşmalar yapılır.


Sevgi güneşiydi sanki gözleri,


Her hallerini özledim anne!


Gittin gideli boş kaldı yerin,


Gonca güllerini özledim anne!


Yerde seni, gökte seni ararım,


Gece yıldızlardan seni sorarım,


Boynumu büküp saçlarımı tararım,


Pamuk ellerini özledim anne!


Şefkatinle kenetlensin düşlerim,


Sevgiyle şilinsin şu gözyaşlarım,


Bahara dönüşsün kara kışlarım,


Tatlı dillerini özledim anne!


Her zorluğu her engeli aşardım,


Senin varlığınla yaşardım,


Sabah akşam kucağına koşardım,


Sıcak kollarını özledim anne!


 


FIKRA


 


Öğretmen Öğrencilerinden Fırlama Orhan’ın Defterine Bir yazı yazar ve babasına göstermesini söyler..Yazıda “Oğlunuz Orhan çok konuşuyor” yazar..


Bu yazıyı okuyan baba cevap yazıp orhana hocasına göstermesini söyler..Cevapta şu yazar:


“O da bişey mi sen gel bir de annesini gör”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Kelimelerin gücünü anlamadan,insanların gücünü anlayamazsınız.


Konfüçyus


YEMEK MENÜSÜ


·   FIRIN PİLİÇ


·   ŞEH. PİLAV


·   M.SALATA


·   KAZANDİBİ


 


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: AĞANER: (Tür.) Er. - Saf, temiz, duru insan.


Kız: AĞGÜL: (Tür.) Ka. - Beyaz gül, ak gül.


MANİ


 


Boz bulanık akana,


Mazlum canı yakana,


Tevbe et demek gerek,


Namahreme bakana.


KARİKATÜR


 


BİLMECE


En kestirme yol hangisidir?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Ayakkabı bağında



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler