İNSANLARIN -PEYGAMBERDEN SONRA- EN FAZİLETLİSİ
• Allâhü Teâlâ hicret için Resûlullâh'a (s.a.v.) izin verdi ve ona arkadaş olarak -ailesinden ve kabilesinden birini değil de- Ebû Bekir'i (r.a.) seçti. Allâhü Teâlâ "İki nin biri iken, onlar mağarada iken..." (Tevbe-40) buyurarak onu Resûlullâh'ın ikincisi, arkadaşı kılmıştır.
• "Eğer siz ona yardım etmezseniz -biliyorsunuz- Allâh ona yardım etti." (Tevbe-40) mealindeki âyeti kerîme de Allâhü Teâlâ'dan Ebû Bekir hâriç bütün insanlara sitem vardır.
• Resûlullâh'ın bulunduğu her savaşta Ebû Bekir'de beraberinde bulunmuş hiçbir zaman ve yerde Resûlullâh'tan geri kalmamıştır. Hep onunla beraber olmuştur.
• Resûlullâh'a karşı samimî ve uğrunda canını fedaya hazır olmuştur.
• Allâhü Teâlâ "O vakitte arkadaşına 'Mahzun olma çünkü Allah bizimle beraber' diyordu." (Tevbe-40) buyurdular. Hz. Ebû Bekir'in Resûlullâh'ın ashabı olduğu âyet-i kerîme ile sabit olmuştur.
• Allâhü Teâlâ o iki zâtın üçüncüsü olmuştur. Allâhü Teâlâ'nın kendileriyle beraber olan kimsenin faziletinde ve başkalarına karşı şerefinde asla şüphe olmaz.
• Allâhü Teâiâ sekînetini (kalblere^sükûnet veren rahmetini) Ebû Bekir'e bahşetmiş ve onuruteçnne indirmiştir. Hz. Ebû Bekir birçok hususta Resûluftâh'tan sonra ikincidir:
• Resûlullâh insanları îmâna dâvfet ettiği zaman, ilk îmân eden Hz. Ebû Bekir olmuş veOmânda Resûlullâh'tan sonra ikinci sırayı almıştır.
• Hz. Ebû Bekir, insanları îmâna davet etmiş, birçokları onun vasıtasıyla îmân etmişler, İslâm'a davette de ikinci sırayı almıştır.
• Resûlullâh hastalandığı zaman imamlık makamına onu geçirmiş ve imamlıkta da ikinci olmuştur.
• Resûlullâh'ın yanında türbesine defnolunma hususunda da ikincidir.
Bütün bunlar Hz. Ebû Bekir'in fazîletine delildir.
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder