7 Aralık 2010 Salı

7 Aralık 2010



































































 

























Bugün     7 Aralık 2010          1 Muharrem 1432 T.Sani: 24 Kasım 30 Kilis'in Kurtuluşu (1921)-Hicri Yılbaşı (1432)-Japonya'nın ADB'ye Pearl Harbour baskını (1941)


HADİS-İ ŞERİF


 


Bir ihtiyacı için çok dua eden kimseye, o ihtiyaci verilsin veya verilmesin, Allah'ü Teala bereket verir. Ravi: Beyhaki, Şuabü'l - İman


 


KIYAMET GÜNÜNDE İNSANOĞLU


Hz. Enes'den (r.a.) rivayet edilmiştir; Resûlullâh Efen­dimiz (s.a.v.) buyurdu ki:


"Kıyamet günü insanoğlu adetâ bir kuzu gibi getirilip Allâhü Teâlâ'nın huzurunda durdurulacak. Allâhü Teâlâ, 'Sana (hayat ve afiyet) verdim, mal ve hizmetçi verdim ve sana (peygamber gönderip kitap indirerek) ihsanda bulundum; sen ne yaptın?' buyuracak. Kul şöyle cevap verecek: 'Onları biriktirdim, artırdım ve olduğundan da­ha fazla olarak (dünyâda) bıraktım. Beni (dünyâya) gön­der de onların hepsini sana getireyim.'


Allâhü Teâla (tekrar) '(Âhiret için .hayırdan) Takdim ettiklerini bana göster!' buyuracak. İnsanoğlu diyecek ki: 'Ey Rabb'im! Onları biriktirdim, artırdım ye olduğun­dan daha fazla olarak bıraktım. Beni (dünyâya) gönder de hepsini sana getireyim.'


Bir de görülür ki kul, hayır namına bir şey takdim et­memiş, getirmemiştir. Sonra cehenneme götürülür. MUHARREMİN BİRİ İLE ONU ARASINDA KILINACAK NAMAZ


Muharrem ayının 1'i ile 10'u arasında bir defa olmak üzere, 2 rek'atte bir selâm vererek 6 rek'at namaz kı­lınır. Bu namaz akşamla yatsı arasında kılınabileceği gibi, bu vakitte kılınamadığı takdirde yatsıdan sonra da kılınabilir. Namaza şöyle niyet edilir:


"Niyet eyledim Yâ Rabbî senin rızâ-yı şerîfin için namaza. Herhangi bir komşumun ve din kardeşimin veya herhangi bir kimsenin bana hakkı geçmiş ise bu hakkın ödenmesi için." Allâhü Ekber...


1.  rek'atte: 1 Fâtiha-i Şerîfe, 1 Âyetü'l-Kürsî, 11 İhlâs-ı Şerîf.


2. rek'atte: 1 Fâtiha-i Şerîfe, 10 İhlâs-ı Şerîf.


3.   rek'atte: 1 Fâtiha-i Şerîfe, 1 Elhâkümü't-tekâsür, 11 İhlâs-ı Şerif.


4.   rek'atte: 1 Fâtiha-i Şerîfe, 10 İhlâs-ı Şerîf.


5.   rek'atte: 1 Fâtiha-i Şerîfe, 3 Kul yâ eyyühe'l-kâfirûn,
11   İhlâs-ı Şerîf.


6.   rek'atte: 1 Fâtiha-i Şerîfe, 10 İhlâs-ı Şerîf okunur.
Namazdan sonra duâ edilir. (Duâ ve İbâdetler)


 


FIKRA


 


Temel BMW almış ve 10 saatte İstanbul’dan Trabzon'a varmış. Dönüşte, “BMW ile geri geleceğim karşılayın!” diye İstanbul'a telgraf çekmiş. Temel 40 saat sonra ulaşmış İstanbul’a. Merakla sebebi sorulunca: “Bu BMW'lerin ileri peş vitesi, ceride ise sadece pi vitesi var!..”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Acı, acıyı bastırır. TÜRK ATASÖZÜ


YEMEK MENÜSÜ


·          MERCİMEK ÇORBA


·          KABAK DOLMA


·          BÖREK


·          YOĞURT


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ŞEREF: (Ar.) Er. 1. Yücelik, ululuk, izzet, seçkinlik. İyi ahlak ve faziletler sonucu meydana gelen manevi yücelik. 2. İyi ün. İftihar edilecek şey.


Kız: ŞEREFNAZ: (a.f.i.) Ka. - Çok nazlı.


MANİ


 


Kötüsünü taşlama
"ö.ç.m" yi haşlama
Özgün manin dururken
Eskisinden başlama


KARİKATÜR


 


BİLMECE


On altının yarısı kaçtır?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: (Yalnız başına kaldığı zaman)




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler