10 Ocak 2010 Pazar

9 Ocak 2010

 





































Bugün 9 Ocak 2010    24 Muharrem 1431 K.Evvel: 27 Kasım 63 Düşman Çanakale'den çekildi (1916)-Dörtyol'un kurtuluşu (1922)


HADİS-İ ŞERİF


 


Biriniz, bazı dertlere uğramış bir kişiyi gördüğünde içinden “Beni sana verdiği dertten koruyan, beni sana ve kullarının bir çoğuna gerçekten üstün kılan Allah’a hamdolsun” dese, bu söz, kendisine verilen o nimete şükür olur. (Beyhaki).


 


"ALTI ŞEYE KEFİL OLUN, CENNETE KEFİL OLAYIM"


Resûlullâh (s.a.v.) buyurdular: "Altı hususta benim için kendi nefsinize kefil olun, ben de sizin için cennete kefil olayım: 1- Konuştuğunuz zaman doğru konuşun. 2- Söz verdiğiniz zaman yerine getirin. 3- Size bir şey teslim edildiği zaman sahibine teslim edin. 4- Irzınızı koruyun.


5-     Gözlerinizi harama kapayın. 6- Ellerinize hâkim olun."


HAYIRDA MÜSABAKA


Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.), müslümanları Allah yo­lunda müşriklerle savaşmak üzere Bedir gazasına çık­mağa davet ettiğinde Ensâr'dan Sa'd bin Hayseme ba­basıyla beraber acele davrandılar.


Hz. Hayseme (r.a.) oğlu Sa'd'a (r.a.): Birimizin hanım­ların yanında kalması gerekiyor. Gel bu mevzuda beni kendine tercih et! Ben gideyim, sen hanımlarla beraber kal! dedi.


Sa'd (r.a.): "Ey babacığım! Cennetten başka bir şey ol­saydı seni kendime tercih ederdim. Ama cennet mev­zuunda bunu yapamam." dedi.


Nihayet kur'a çekmeğe karar verdiler. Kur'a, Hz. Sa'd'a (r.a.) çıktı ve Hz. Sa'd (r.a.) Bedir harbinde şehâdet dere­cesine nail oldu. Babası Haysem'e (r.a.) da Uhud har­binde şehit oldu.


ANA HAKKI


Vâlideynin hakkına ol pâk-i zât, Gör ne buyurdu Resûl-i kâinat. Var idi üstünde bu ümmetlerin, Hâlik'ın hakkı ve hem peygamberin.


Ol, benim hakkım gibi ata hakkı,


Hâlik'ın hakkı gibi ana hakkı.


Analar ayağı altında cinân,


Oldu demiştir Resûl-i Müste'ân. Açıklama: 1- Ana baba hakkına dâir; 2- Peygamber efen­dimiz (s.a.v.) buyurdular ki: 3- "Mü'minlerin üzerine, 4- Allah'ın ve peygamberin hakkı var, 5- Baba hakkı benim hakkım gibi, 6- Ana hakkı ise Allah'ın hakkı gibidir." 7-8- Resûlullâh (s.a. v.):
"Cennet anaların ayakları altındadır." buyurdular.


 


FIKRA


 


Temel Amerikalı hocadan paraşütle atlama dersi almış. Önce birinci düğme, sonra ikinci düğme, sonra üçünçüsüne, onda da açılmızsa Meryem Ana’ya dua et. Temel atlamış, üç düğmeye de basmış, paraşüt açılmamış. Önceden atlayan Amerikalılar’ın yanından geçerken: “O karinin adı neydu?..”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Çok kimse haksızlığa uğramaktan korktuğu için adalete inanır. ( François V. La Rochefoucauld)


YEMEK MENÜSÜ


·   Simit


·   Peynir


·   Süt


·   Mercimek Çorba


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: YAVUZHAN: (Tür.) Er. - Güçlü hükümdar, hakan.


Kız: TÜNAL: (Tür.) - Tün - al. - Erkek ve kadın adı olarak kullanılır.


MANİ


 


İp attım ucu kaldı
Ocakta saçı kaldı
Ben büyüttüm el aldı
Yürekte açı kaldı


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Hangi bağda üzüm yetişmez?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap:Sağlık karnesinde



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler