29 Ekim 2009 Perşembe

30 Ekim 2009






























 








































Bugün 30 Ekim 2009 13 Zilkade 1429 T.Evvel: 17 Hızır:178 Mondros Mütakeresi (1918) - Kars'ın Kurtuluşu (1920)


HADİS-İ ŞERİF


 


Benden sonra bana inanan müslümanlar hakkında şu 3 şeyden korkuyorum: Onları idare edenlerin zulme sapmalarından. Yıldızların (Burçların) yaşamlarına etkisi olduğuna inanmalarından. Kaderi inkar etmelerinden. (İbn-i Asakir).


 


GİZLİ İSRAF


Bâzı küçük gibi görünen şeyler gizli israftır. Meselâ, pirinç, nohut tanesi gibi şeylerin taşı ve toprağı ayıklanırken veya yıkanırken yere düşenleri alınmaz ve süpü-rülerek atılırsa israf olmuş olur. Ekmek kırıntıları, yere düşen pirinç taneleri vb.'ni kuşlara ve şâir hayvanlara yedirmek israf değildir. Bunda menfâat hasıl olduğu için mükâfat vardır.


Sürâka bin Mâlik'in rivayet ettiği bir hadîs-i şerîfte şöyle Duyurulmuştur: "Her hararetli ciğer sahibini (suya kandırmakta) mükâfat vardır." Hadîs-i şerîfte, hayvanlara yapılan iyiliklerin; günahların mağfiretine, affedilmesine ve mükâfatının büyük olacağına işaret vardır. Diğer bir hadîs-i şerîfte şöyle buyuruldu: "Rahman Tebâreke ve Teâlâ, merhamet edenlere merhamet eder. Siz yer-dekilere merhamet edin kî, göktekiler de size merhamet etsin."


Gizli israftan birisi de elbiselerini ve ayakkabılarını yıpratacak şeylerden muhafaza etmemektir. Yıkanırken sabunu lüzumundan çok kullanmak, ab-dest alırken ve guslederken lüzumundan fazla su kullanmak, suyu boşa akıtmak da israftır. Elektrik vs. enerji kaynakları da lüzumsuz kullanmak da bunlardandır.


Resûlullâh (s.a.v.) Sa'd b. Ebi Vakkas (r.a.)'ın abdest alırken suyu fazla kullandığını gördü ve ona; "Ey Sa'd, bu ne israftır." buyurdu. O da; "Abdestte israf var mıdır?" dedi. Resûlullâh (s.a.v.); "Evet, akan bir nehirden olsa bile vardır." buyurdu.


 


GECE DUANIN KABUL SAATİ


Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdular: "Her gecede bir saat vardır ki, bir müslüman bu saatte Allâhü Teâlâ'dan hayırlı bir duada bulunsa; dünyâ ve âhiret hayrından her neyi isterse, Allâhü Teâlâ onu ona verir." Bu saat her gecede mevcuttur. Ancak Ramazan'da Kadîr Gecesi, Cuma'da icabet saati gibi bu da gizlidir.


FIKRA


 


Hoca yolculuk sırasında mola verip bir hana girer. Bu sırada hana bir başka yolcu daha girer ve ikisi birden hancıdan yiyecek bir şeyler isterler. Fakat hancı yiyecek olarak sadece bir balık olduğunu söyler ve bunu paylaşmalarını önerir. Bunun üzerine hoca “Ben balığın sadece başını yiyeceğim” der. Hancı bunun nedenini sorar. Hoca “Balık kafası zekayı artırır, balık kafası yiyen insan akıllı olur!” der. Bunun üzerine diğer yolcu hemen atılır ve hocaya “Balık kafasını niye sen yiyeceksin? Ben yemek istiyorum!” der. Hoca da itiraz etmez ve balığın koca gövdesini hoca yer ve bir güzel karnını doyurur. Diğer yolcu ise sadece balığın başını yer; sonra da hocaya seslenir; “Sen koca gövdeyi yedin, karnını doyurdun. Ben sadece kafayı yedim, aç kaldım!..” Hoca da bunun üzerine lafı yapıştırır; “Bak nasıl akıllandın!..”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Bir güzel söz söyleme sanatı varsa, bir de güzel anlama ve dinleme sanatı vardır.


Epiktetos


YEMEK MENÜSÜ


·         EZOGELİN ÇORBA


·         EKŞİLİ  KÖFTE


·         BULGUR PİLAVI


·         MEYVA


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ŞAHİN : Büyük, yırtıcı kuş


Kız: BADE: Aşk, kutsal sevgi


MANİ


 


Portakal dilim dilim


Gel otur benim gülüm


Ben sana ne dedim ki


Tutulsun benim dilim


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Dağda tak tak,
Suda cıp cıp.
Arşın ayaklı,
Burma bıyıklı.


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: (Ateş Böceği)



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler