15 Nisan 2010 Perşembe

16 Nisan 2010






































































Bugün 16 Nisan 2010     2 C.Evvel 1431 Nisan: 3 Kasım 160 Halit İstanbuli ve Arkadaşlarının Şehadeti (1982)-Şeyhülislam İbn-i Kemal Paşa'nın vefatı (1534)-Yağmurlar-Kutlu Doğum Haftası (16-22 Nisan)-Eleşkirt'in kurtuluşu (1918)


HADİS-İ ŞERİF


 


Kıyamet günü, mazlumların kurtuluş günüdür. (İbn-i Ebi’d-Dünya).


 


DİLENCİ KILIĞINDA İLİM TAHSİLİ


Baki' b. Mahled el-Endülûsî H. 201 (M.817) senesin­de doğmuştur. Hadîs âlimlerinin büyüklerinden İmâm Ahmed b. Hanbel (r.h.) ile görüşüp ondan ilim almak ga­yesiyle Endülüs'ten Bağdat'a gitmiştir.


Diyor ki: Bağdat'a yaklaştığımda Ahmed b. Hanbel'in (r.h.) halkla görüşmesinin ve kendisinden ilim almanın yasaklandığını öğrendim. Evini sordum, gösterdiler. Gi­dip kapısını vurdum, kapıyı açıp dışarı çıktı.


'Ey imam! Ben bir yabancıyım. Bu memlekete ilk giri­şimdir. Hadis talebesiyim, sünneti topluyorum. Yolculu­ğum sadece senden ilim almak içindir.' dedim. 'Dikkat çekmeden içeri gir.' dedi. Girdikten sonra 'Nerelisin?' diye sordu. 'Mağribliyim' dedim. 'Afrikalı mı?' dedi. 'En­dülüslüyüm, memleketimden Afrika'ya denizden geçi­yorum.' dedim.


Bunun üzerine bana 'Yerin hakikaten uzak. Bana, senin gibilerin arzusunu yerine getirmekten daha hoş gelen bir şey yoktur. Ama senin de bildiğin bir sebepten dolayı sıkıntı içindeyim' 'Evet, sana doğru gelirken bura­ya yakın bir yerde öğrendim.' Bu benim ilk gelişimdir, ben buralarda tanınan birisi de değilim. Eğer izin verir­sen her gün dilenci kılığında gettr ve kapıda dilencilerin dediği gibi derim. Sen de dışarı çıkarsın. Her gün sade­ce bir hadis bile rivayet etsen yeter.' dedim.


Bunun üzerine bana 'Evet, ders halkalarına duyur­mamak, hadîs ehline bildirmemek şartıyla kabul' dedi. Ben de 'Kabul ediyorum' dedim. Böylece elime bir değ­nek alıyor, başıma bir bez parçası sarıyor, kâğıdımı ve divitimi de yenime sokarak kapısına geldiğimde oradaki dilenciler gibi 'Verin, Allâhü Teâlâ size merhamet etsin!' diye bağırıyordum.


O da dışarı çıkıp kapıyı kapatıyor ve bana iki, üç veya daha fazla hadis okuyordu. Bu şekilde ondan üç yüz kadar hadis yazdım.


 


FIKRA


 


Hocanın uykusu kaçmıştı ve pencereden dışarıyı seyrediyordu.  Bir anda ilerideki ağaçların arasında hayalete benzer iki şeyi havada dans eder gibi gördü. Hemen okunu hazırlayıp pencereyi açarak fırlattı İsabet ettirmişti. Fakat bir anda sevinmesi yerini şaşkınlığa döndü çünkü hayalet sandığı görüntü karısının gündüz yıkayıp kuruması için astığı kendi entarileriydi. Hoca "ne korkunç bir hata" diye söylendi. Çok şükür Allah'ım ya içinde bende olsaydım.


GÜNÜN SÖZÜ


 


Ey soğuk, hareketlen ki ısınasın, sertliğe alış ki yumuşayasın. Mevlana


YEMEK MENÜSÜ


·   Mercimek çorba


·   K.budu köfte(piyaz)


·   Spagetti


·   Ayran


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: USARE: (Tür.) Ka. - Özsu.


Kız: TARAİF: (Ar.) Ka. - Az bulunur, ince şeyler.


MANİ


 


Şalvara bak şalvara
Şalvarın biçimine
Kurban olayım yârim
Sigara içimine


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Bu sefer bir kaç kişi intihar için topluca dama çıkmışlar.Aşağıdan gene biri geçmiş; intihar etmemişler.Sizce aşağıdan kim geçmiş?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Vaz geçmiş


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler