5 Nisan 2010 Pazartesi

6 Nisan 2010










































































Bugün 6 Nisan 2010   21 R.Ahir 1431 Mart: 24 Kasım 150 Bursa'nın Fethi (1326)-Kırlangıç fırtınası-Anadolu Ajansı'nın kuruluşu (1920)


HADİS-İ ŞERİF


 


Kişi, birinin yaptığı işten hoşlanırsa, o da onun gibidir.  (Taberani).



ALLÂHÜ TEÂLÂ'NIN "TEVVÂB" İSMrİ ŞERÎFİ


Allâhü Teâlâ'nın Tevvâb olması;


1-     Kendisine dönen ve tevbe eden kulları çoktur, de­mektir.


2-   Öyle çok tevbe kabul eder ki tevbe ile her günahı affedebilir. Tevbe ile affolunamayacak bir günah yoktur. Çünkü en büyük günah şirktir. Tevbe ve îmân ile Allah onu da afveder. Allâhü Teâlâ kendisine şirk koşulmasını mağfiret etmez, bağışlamaz, buyurulması tevbe etme­den ölen hakkındadır.


3-   Allâhü Teâlâ tevbe eden bir günahkârı hiç günah işlememiş gibi af ve rahmetiyle bahtiyar eder.


Allâhü Teâlâ'nın böyle tevbeyi kabul etmesi rahmeti­nin eseri olduğu gibi gıybetten, kötü zandan, kötü ahlâk­tan yasaklaması da, rahmetinin eseridir.


KABAK BEYNİ VE AKLI GELİŞTİRİR


Enes bin Mâlik (r.a.) anlatıyor: Bir terzi Peygamber Efendimizi (s.a.v.) hazırladığı bir yemeğe davet etti. Ben de peygamberimizle (s.a.v.) be­raber gittim. Ev sahibi sofraya, arpa ekmeği ve içeri­sinde kabak ve kurutulmuş et bulunan bir çorba getirdi. Resûlullâh'ın (s.a.v.) tabağın etrafından kabağı aradı­ğını gördüm. Ben de o günden beri kabağı seviyorum. Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) buyurdular ki: "Kabak yeyiniz. Kabaktan daha hafif bir bitki olsaydı Allâhü Teâlâ, kardeşim Yunus (a.s.) için onu yaratırdı. Çorba pişirdiğiniz zaman koyduğunuz kabağı çoğaltı­nız. Zîrâ kabak, beyni ve aklı geliştirir."


Kabağın bazı faydaları: Yumuşatıcı, serinletici, ateş düşürücü, iştah açıcı, idrar arttırıcıdır. Vesvese ve evha­ma karşı faydalıdır. Böbrekleri ve bağırsakları temizler. Yan tesiri, mide zayıflığı meydana getirir. İçine kim­yon ve karabiber karıştırılarak yan tesiri giderilir.


Kabak suyu, kabak çekirdeği; kabakyağı ve kabak çekirdeği yağı hekimlikte kullanılır.


 


FIKRA


 


Nasreddin Hoca abdest alırken, bir ayağına su yetmemiş. Namaz kılarken de bir ayağını yukarı kaldırarak namaz kılmış. Bunu gören cami cemaati: - "Hocam bu nasıl namaz?" diye sormuş. Nasreddin Hoca: - "Bir ayağı abdestsiz namaz", diye cevap vermiş.


GÜNÜN SÖZÜ


 


Güçlükler, başarının değerini artıran süslerdir. Moliere


YEMEK MENÜSÜ


·   Mercimek çorba


·   Etli lahana sarma


·   Salçalı makarna


·   Yoğurt


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: URANDU: (Tür.) Er. 1. Seçkin, seçilmiş. 2. Hayırlı.


Kız: TAŞGAN: (Tür.) - Pınar, kaynak. -Erkek ve kadın adı olarak kullanılır.


MANİ


 


Al tülbent oyaladım
Vermeye kıyamadım
Gitme dedim askere
Gitti durduramadım


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Hangi simit yenmez?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap: Kasap satırı


 


th10gzipz.gif picture by Lilith_RJ2  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler