22 Mart 2010 Pazartesi

23 Mart 2010






































Bugün 23 Mart 2010   7 R.Ahir 1431 Mart: 10 Kasım 136 Uhud Gazası (625)-Kozkavuran fırtınası-Kütüphanler Haftası-Dünya Meteoroloji Günü-Pakistan'ın milli bayramı


HADİS-İ ŞERİF


 


Kur’anı okuyan ve ezberleyenlere hürmet edin. Onlara hürmet eden, bana hürmet etmiş olur. (Deylemi).


 


İSLAM TARİHİ:    HAZRET-İ NESÎBE R.ANHÂ


Medîne-i Münevvere ahâlîsinden Nesîbe (r.anhâ) hazretleri Mazin bin Neccâr evlâdından Ka'b'ın kızı ve Ensâr'dan Zeyd bin Âsım'ın hanımıdır. Ümmü Ümâre diye bilinir idi. Hicretten önce Mekke'ye gidip de Aka­be'de kocası ve iki oğlu ile Resûl-i Ekrem'e bîat edenler­dendir. Uhud'da da kocası ve iki oğlu ile birlikte bulunup nice bahâdır erleri utandırdı. Hattâ Resûl-i Ekrem'in üzerine hücum edenlerden bir süvârînin ayağını kılıç ile kalem gibi ayırdı ve atından aşağı düşürüp öldürdü. Kendi birkaç yerinden yaralanıp kanları akarken koca­sını ve oğullarını cenge teşvîk eder ve şecâatlendirirdi. Düşman her ne taraftan Resûl-i Ekrem'in üzerine hücum etse hemen kocası ve oğulları ile yetişip müdâfa'a eder­di. Bunun üzerine Resûl-i Ekrem (s.a.v.) Hz. Nesîbe, ko­cası Zeyd ve oğulları Hubeyb ile Abdullah hakkında: "Yâ Rab, bunları bana cennetde arkadaş eyle" diye duâ etti.


Resûlullâh, Hz. Nesibe'nin oğlu Hubeyb'i, yalancı pey­gamber Müseyleme'ye göndermişti. Müseyleme onu tuttu ve "Muhammed'in (s.a.v.) Allah'ın resulü olduğuna şehâ­det eder misin" deyince "Şehâdet ederim ki o Allah'ın Re­sulüdür" dedi. Peki, benim peygamber olduğuma şehâdet edermisin deyince "Ben sağırım, işitmem" cevâbını verdi. Bunun üzerine Müseyleme onun her defasında bir uzvu­nu keserek sormaya devam etti; o da her defasında aynı cevâbı verdi ve nihayet şehîd oldu. (radıyallâhü anh)


Nesîbe (r.anhâ), Hz. Ebûberkr'in halifeliği zamanında da dinden dönenlerle yapılan harblere iştirak etmiş, ya­lancı Müseyleme'nin öldürüldüğü muharebede on yara almıştır (radıyallâhü anhâ).


 


FIKRA


 


Öğretmen derste öğrencilere sormuş:


- Kuzeyim Karadeniz, güneyim Akdeniz, batım Ege... Bilin bakalım ben kaç yaşındayım? Sınıfta herkes suskun. Arkadan bir öğrenci parmak kaldırmış:


- 44 öğretmenim...


- Nereden bildin?


- Hocam benim "yarı manyak" bir ağabeyim var. Tam 22 yaşında. İkiyle çarptım sizin yaşınızı buldum.


GÜNÜN SÖZÜ


 


Can sıkıntısı Dünya'ya tembellikle beraber gelmiştir. La Bruyere


YEMEK MENÜSÜ


·   Düğün çorba


·   Nohut


·   Tel şeh pilav


·   Salata


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ULUTAN: (Tür.) Er. - Ulu tan.


Kız: TELMİYE: (Ar.) Ka. 1. Parıldatma, renk renk yapma. 2. Dizeleri başka başka dillerde olan koşuk, manzume yapma.


MANİ


 


Denizin dibi derin
Üstüne halı serin
Sandık sepet istemem
Beni sevdiğime verin


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Kırıldığı zaman kullanılan şey nedir?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap: Doktor önce soyar, sonra dinler. Avukat önce dinler, sonra soyar








 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler