9 Mart 2010 Salı

9 Mart 2010






































Bugün 9 Mart 2010     23 R.Evvel 1431 Şubat: 24 Kasım 122 Dünya Kadınlar Günü-Laleli Camii ibadete açıldı (1764)-Çat ve Çayeli'nin kurtuluşu (1918)-Bağ budama ve Kalem aşısı zamanı


HADİS-İ ŞERİF


 


Herhangi bir kişi geri vermemek niyetiyle bir borç alırsa kıyamet gününde hırsız olarak Allahın huzuruna çıkar.  ( İbn-i Mace )


 


HÂCE MUHAMMED BABA SEMMÂSI (K.S.)


Silsile-i Sâdâttan Muhammed Baba Semmâsî (k.s.) , Ali Râmîtenî (k.s.) hazretlerinin en faziletli halîfesidir. Onun hizmetinde uzun süre bulunmuş ve ondan feyz al­mıştır. Râmîten'in köylerinden Semmâs'da doğdular ve hicrî 755 (M.1354) senesinde vefat ettiler. Ali Râmîtenî hazretleri, vefatından önce irşad makamı için Muhammed Baba Semmâsî'yi (k.s.) seçmiş, hilâfet vazifesini ona yer­miş, diğer talebelerine de ona tabî olmalarını emretmiştir.


Muhammed Baba Semmâsî (k.s.), Şâh-ı Nakşibend (k.s.) doğmadan önce Kasr-ı Hindivan'daki evlerinin önünden geçerken 'Bu topraklardan ileride tarîkat büyü­ğü olacak birinin kokusu geliyor. Burası yakında Kasr-ı Arif ân olacak.' buyururlardı. Yine bir gün geçerken 'Bu­radaki koku daha da artmış. Belki de bu zât dünyaya gelmiştir.' buyurdular. Bu sırada Şâh-ı Nakşibend do­ğalı üç gün olmuştu. Dedesi Şâh-ı Nakşibend'in göğsü­ne hediye koyup Hâce Baba'nın huzuruna getirdi.


Hâce Baba, "Bu bizim evladımızdır, biz onu kabul ettik." buyurdu. Sonra da: 'Kokusu bize gelen, işte bu zâttır. Yakında zamanının imâmı olacaktır.' müjdesini verdikten sonra en büyük halifesi olan Şeyyid Emir Külal (k.s.) hazretlerine: "Oğlum Bahâuddîni sana hava­le ettim. Zahiren ve bâtınen terbiyesi sana aittir." buyur­du. Emir Külal hazretleri de kalkıp elini göğsüne koydu ve "Eğer bir kusurum olursa merd olmayayım." dedi ve hocasının emrini kabul etti.


Şâh-ı Nakşibend (k.s.) anlatıyor: Evlenmeden önce dedem beni Hâce Baba hazretlerine gönderdi. Huzu­runa çıkmadan önceki gece mescidine gittim ye iki rekat namaz kılıp "Yâ Rabbi! Belâlarına sabredebilmek için bana kuvvet ver. Muhabbetin uğrunda karşılaşaca­ğım sıkıntılara tahammül gücü ver" diye dua ettim.


Sabah vakti huzuruna çıktığım zaman bana "Ey oğul! 'Yâ Rabbi! Senin rızan nerede ise, bu kulunu orada bu­lundur!1 diye dua et! Allâhü Teâlâ, eğer dostuna belâ gönderirse, yine inayeti ile belâya sabır ve tahammülü de ihsan eder." buyurdu. (Kaddesellahu Esrârehum


FIKRA


 


Adamın biri gezdiği yerlerdeki olayları anlatmaktadır; su baskınları, yangınlar, kudurmuş köpekler, cinayetler Hoca bir süre dinledikten sonra sözünü keser:


- "Taş üstünde taş kalmazdı dolaşsaydın hala taşrada"


GÜNÜN SÖZÜ


 


Dostluk, mantar yemeği gibidir. Zehirli veya zehirsiz olup olmadığı ancak yendikten sonra belli olur. Uzakdoğu Atasözü


YEMEK MENÜSÜ


·   Sulu Köfte Çorbası


·   Bezelyeli Pilav


·   Salata


·   Şekerpare


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ULUDOĞAN: (Tür.) Er. - Doğuştan yüce, uğurlu kimse.


Kız: TELVİN: (Ar.) Ka. - Renk verme, boyama.


MANİ


 


Entarimi ben biçtim
Ateşine ben düştüm
Ne kadar cahilmişim
Asker oğlana düştüm


KARİKATÜR


 


BİLMECE


En gürültülü maç hangi takımlar arasında oynanır?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap: Her ikisi de kocaman adam oldukları halde düdük çalarlar


 



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler