19 Ağustos 2009 Çarşamba

17 Temmuz 2009











































Bugün 17 Temmuz 2009 26 Recep 1429 Temmuz: 4 Hızır:73 Abdülkadir Geylani Hz.'nin  Vefatı (1166)


 


HADİS-İ ŞERİF


 


Biri sana dil uzatır ve sende olmayan bir kusurla seni ayıplarsa, sen sakın onu onda olan kusurla dahi ayıplama. Onu, günahı kendisine, sevabı sana ait olduğu halde terket. Kimseye de asla sövme


Hadis (Müslim).


 


AHDE VEFA: SÖZÜNDE DURMAK


Abdulkâdir Geylânî (k.s.) Hazretleri ilim tahsili için Bağdat'a gitmesini şöyle anlatır: "Bir gün, Bağdat'a gidip ilim tahsîl etmek ve oradaki sâlihleri ziyaret etmek için annemden izin istedim. Bana izin verdi. Babamın mirasından seksen dînârı da bana verdi. Ben de kırk dinarını kardeşime bıraktım, kalan kırk dinarı da elbi¬semin koltuğunun altına diktim. Yola çıkmadan önce annem, her halükârda doğruyu söylemem hususunda benden söz aldı. En son vedalaşmak için yanına git¬tiğimde bana; 'Ey evlâdım, ihtimâl ki, kıyamet gününe kadar seni bir daha göremeyeceğim.' dedi.


Küçük bir kafileyle beraber Bağdat'a gitmek üzere yo¬la çıktım. Hemedân'ı geçince altmış kadar eşkıya ka¬fileye saldırdılar. Onlardan biri bana gelip 'Ey fakir, sen¬de bir şey var mı?1 diye sordu. Ben de 'Kırk dînâr var' dedim. 'Nerede?' diye sordu. Ben de 'Koltuğumun altın¬da elbiseme dikili1 deyince alay ettiğimi zannederek be¬ni bırakıp gitti. Biraz sonra başka birisi geldi, ona da aynı cevabı verdim. Bu iki kişi reislerinin yanına gittiler ve benden duyduklarını anlattılar. Beni, yüksek bir yer¬de kafileden aldığı malları taksim eden reisin huzuruna çağırdılar. Reis bana, 'Yanında ne var?1 diye sordu. Ben de 'Kırk dînâr var' dedim. 'Nerede?' deyince, 'Kol¬tuğumun altında, elbiseme dikili' dedim. Birisine emretti, elbisemi kestiler ve kırk dînârı aldılar.


Bana 'Niçin paraların yerini söyledin?' diye sordu. 'An¬nem benden, her zaman doğruyu söyleyeceğime dâir söz aldı. Ben söz verdiğim şeyde anneme hıyanet edemem' deyince reîs ağladı ve 'Ben nice senedir Allah'a verdiğim söze hıyanet ediyorum' dedi. Hepsi Allah'a tevbe ettiler ve kafileden aldıkları malların hepsini geri verdiler."


Dînimiz, bir kimsenin can ve mal düşmanlarına karşı yalan söylemesine ruhsat vermiştir. Ancak Abdulkâdir Geylânî Hazretlerinin burada yalan söylememesi, insan¬ları irşâd için zuhur eden bir kerametidir. (Kuddise Sirruh)


FIKRA


Annesi Sırp babası yahudi olan çocuk eve gelir: “Anne ben Sırp mıyım, yahudi mi?” Anne: “Sırpsın!” Baba: “Yahudisin!” Anne: “N'oldu niye sordun?” Çocuk: “Bir arkadaşım bisikletimi almak istiyor da... Satayım mı, öldüreyim mi karar veremedim!..” (Alper Şahin)


GÜNÜN SÖZÜ


 


Hiçbir zaman çıktığın kapıyı hızlı çarpma. Geri dönmek isteyebilirsin.


Don Herold


YEMEK MENÜSÜ


·         Zeytinyağlı Kuru Fasulye


·         Ankara Pilavı


·         Çoban Salata


·         Tel Kadayıf


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek:


Kız:


MANİ


 


Irmak baştan bulanık,


Sevdadan bağrım yanık,


Allah kula vermesin,


Zor oluyor ayrılık.


KARİKATÜR


 


BİLMECE


 


Adam saçını ıslatmadan şampuanlamış,


neden?  


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Telefon

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler