21 Ağustos 2009 Cuma

24 Temmuz 2009







































Bugün 24 Temmuz 2009 3 Şaban 1429 Temmuz: 11 Hızır:80 Lozan Antlaşması (1923)


 


HADİS-İ ŞERİF


 


 


Her şeyin bir anahtarı vardır. Cennetin anahtarı da, yoksul ve fakirleri sevmek ve onlarla ilgilenmektir.


Hadis-i Şerif (İbn-i La’l).


 


SALEVÂT-I ŞERÎFE'NİN FAZİLETİ


Her zaman ve bilhassa cuma günü ve geceleri, çok sa-lavât getirmek, Peygamber Efendimizin (s.a.v.) şefaatini ve cennette komşuluğunu dostluğunu kazandırır.


Peygamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurmuşlardır;


"Kıyamet gününde insanların evlâsı, bana en yakını, bana en çok salevât getirendir."


"Her cuma günü bana çok salevât okuyunuz. Çünkü ümmetimin salevâtı bana cuma günü arz olunur. Derece bakımından bana en yakın olan, bana en çok salevât okuyandır."


"Cuma günü bana çok salevât okuyunuz. Çünkü melekler buna şahitlik eder. Bana salevât getiren kimsenin salevâtı, salevât getirir getirmez muhakkak bana arz olunur."


Bir müslüman, ne zaman Peygamber Efendimiz'in (s.a.v.) ismi zikredilse veya Peygamber Efendimiz'i (s.a.v.) hatırlasa selâm ile beraber salevât getirir, 'Aleyhi's-salâtü ve's-selâm' der. Nasıl ki Allah ismini işiten kimsenin Sübhânallâh, Tebâ-rekallâh veya Teâlâ diyerek tâzim(hürmet)de bulunması her zaman vâcib (lâzım) ise, Peygamber Efendimiz'in (s.a.v.) ismi zikredildiği zaman üzerine salevât getirmek de vâcibtir.


İmâm Tahâvî'ye göre, Peygamber Efendimiz'in (s.a.v.) ismi her zikredildiğinde salevât getirmek vâcibdir.


İmâmı Kerhî'ye (r.h.) göre, bir kimsenin ömründe bir defa salevât getirmesi vâcibtir.


Bazı âlimler, bir mecliste bir defa salavât getirilmesi kâ-fîdir, demişlerdir.


Ebû Hüreyre (r.a.) Peygamber Efendimiz'den (s.a.v.) rivayet ediyor: "Allâhü Teâlâ muhakkak bana selâm eden kimsenin selâmını bana bildirir ve ben de ona selâm ederim."


Peygamber Efendimizle (s.a.v.) beraber diğer peygamberlere de salevât getirilir. Ancak Peygamber Efendimiz (s.a.v.) diğer peygamberlerden önce zikredilir.


Kısa bir salevât-ı şerife; 'Allâhümme sallı alâ seyyidinâ Muhammedin ve alâ âli seyyidinâ Muhammedin' okumaktır.


FIKRA


Boris Yeltsin, Bill Clinton ve Bill Gates tanrı tarafından akşam yemeğine davet edilirler. Yemek sırasında tanrı şöyle der; "Sizi davet ettim çünkü sizin gibi üç önemli kişinin tüm insanlığa söylemesini istediğim bir şey var: Yarın dünyayı yok edeceğim!" Yeltsin hemen kabinesini toplar ve şöyle der; "Açıklayacağım iki kötü haber var: Birincisi tanrı gerçekten var. İkincisi, yarın dünyayı yok edecek." Clinton, kongrenin acil bölümünü toplar ve onlara şöyle der: “Size bir iyi bir de kötü haberim var: İyi haber, tanrı gerçekten var, kötü haber, yarın dünyayı yok edecek.” Bill Gates Microsoft merkezine döner ve oradakilere şöyle der: “Sizlere iki harika haberim var. Birincisi, ben dünyanın en önemli üç kişisinden biriyim. İkincisi, 2000 yılı problemi çözüldü.”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Herkesi bir defa, bazılarını her zaman aldatabilirsiniz.Ama herkesi her zaman aldatamazsınız.


Abraham Lincoln


YEMEK MENÜSÜ


·         Tel Şehriye Çorba


·         Çöpşiş


·         Pirinç Pilavı


·         Salata


·         Supangle


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ZAHİR : Zekeriya'nın oğlu olan peygamber - Allah lütufkardır anlamında


Kız: AHU: Ceylan, karaca 2.Çok güzel,ince,zarif kadın.


MANİ


 


Su gelir aka aka


Taşları yıka yıka


Gözlerim görmez oldu


Yollara baka baka


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Düşünen file ne denir?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: 'Manisa!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler