10 Ekim 2011 Pazartesi

16 Eylül 2011





 

































Bugün 16 Eylül 2011 18 Şevval 1432 Eylül: 3 Hızır 134 Süleyman Hilmi Tunahan (k.s.)'nin Vefatı (1959) - Taksim-Levent Metrosu açıldı (2000) - Fatin Rüştü Zorlu ve Hasan Polatkan'ın idamları (1961)


HADİS-İ ŞERİF


 


Tırnaklarınızı kesiniz, kestiklerinizi gömünüz, dişetlerini yemek kırıntılarından temizleyiniz. Misvak kullanınız. Sararmış dişle, kokar ağızla yanıma gelmeyiniz. Ravi: Tirmizi


 


RADYODA İLK MEVLİD YAYINI


 


İsmet Bozdağ'ın Kültür İhtilâlimiz kitabında, Başbakan Yar dımcısı Samet Ağaoğlu anlatıyor:


"9 Mart 1951 günü Başbakanlıkta çalışıyordum. Telefon çaldı, Cumhurbaşkanının, Başbakanı aradığını söylediler; "bağlayın" dedim. Sayın Bayar, çok yüksek tonda bir sesle şöyle diyordu: !


-       Nedir bu yaptığınız!.. Devlet'in radyosunu camiye çevirmişsiniz!.. Bu konuda kiminle mutabıksınız acaba?.. Eğer demokrasiden anladığınız bu ise, yanıldığınızı göreceksiniz!.. İcraatınızın içinde, Radyo'yu camiye dönüştürmek olmamalıydı!..Telefonu yüzüme kapattı. Ben, Başbakan Yardımcısı olduğum hâlde, radyoda Mevlid okunması kararı alındığını bilmiyordum. Başvekil, Basın Yayın Genel Müdürü Halim Alyot'a talimat vermiş... Radyo da, bu talimat gereği, "Mevlid" akşamı münâsebeti ile yayına geçmiş. Evet, böyle olmuş ama, bir Cumhurbaşkanı, bir Başbakan Yardımcısına telefonu açıp hakaret ederse, üstelik telefonu da yüzüne kapatırsa, yapılacak tek iş vardır: İstifa etmek...


Ben de öyle yaptım. Hemen oracıkta istifamı yazdım ve Başvekile gittim ve olayı kısaca anlattıktan sonra istifamı verdim! Menderes dedi ki:


-              Bu konu, senin istifanı değil, Bakanlar Kurulunun istifasını gerektirir.


Adnan Bey arabasına bindi ve Çankaya'ya çıktı. Cumhurbaşkanı orada kendisine, "İstifasının kabul edilmediğini" ısrarla söylemişse de fikrinde direnerek demiş ki:


-              Beyefendi... Bu, bir prensip anlaşmazlığıdır. Fikirlerinize saygım var. Ancak bendeniz, zât-ı devletiniz gibi düşünmüyorum!..


Dünyanın bütün ülkelerinde ve hatta bizim gibi lâik devlet olan Fransa'da bile radyoları, kiliselerindeki âyinleri halka duyururlar.


Türkiye'de tek bir radyo var. O radyo da dinen kutsal kabul edilmiş bir günde mevlid naklediyor. Benim vatandaşım dinleyecek


ve Devletinin kendisinden olduğunu anlayacak!..


Bayar, ne kadar olayı kapatmaya çalıştıysa da Menderes'in direnmesini kıramamış, böylece ayrılmışlar..."


FIKRA


 


Tek Basina


Okula yeni gelen ögretmen ilk dersinde ögrencilere ilginç bir çagrida bulunmus:


"Kendini geri zekali hisseden varsa ayaga kalksin..."


Sinifta çit yok. Nihayet biri kalkmis:


"Sen kendini geri zekali mi hissediyorsun?"


"Hayir", demis çocuk, "ama sizin tek basina ayakta kalmaniza gönlüm razi olmadi da…"


GÜNÜN SÖZÜ


 


Bildiklerini saatin gibi kullan; kendine sakla. Herkesin ortasında sık sık çıkarıp caka satma. CHESTERFİELD


YEMEK MENÜSÜ


·          TAVUK SUYU ÇORBA


·          PİLİÇ ŞİNİTSEL


·          MISIRLI PİLAV


·          MEVSİM SALATA


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ALTAN: (Tür.) Er. 1. Sabahın güneş doğarkenki zamanı. 2. Hakanlara ve­rilen unvan, sultan, padişah.


Kız: BUSE: (Fars.) Ka. - Öpüşmek, öpmek. - İslâmî ahlâka aykırı olduğu için isim olarak kullanılmaz.


 


MANİ


 


Gölge verdi Ramazan,


Belayı bulur azan,


Hoca, kaçmasın fırsat,


Oruç tut sevap kazan!


KARİKATÜR


 


BİLMECE


İstanbul da süt pişti kokusu buraya düştü


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Karınca


 




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Arşivi