11 Ekim 2011 Salı

25 Eylül 2011

































 




















Bugün 25 Eylül 2011 27 Şevval 1432 Eylül: 12 Hızır 143 Yıldırım Bayezit'ın Niğbolu Zaferi (1396) - Zeki Müren'in vefatı (1996) - Kemer Barajı'nın açılışı (1958)


HADİS-İ ŞERİF


 


Kimse, öfkeli iken iki kişi arasında hüküm vermesin. Ravi: Buhari


Dj Emre Serin   Barış Manço   Can Bedenden Çıkmayınca 2010 MiX 


CAN BEDENDEN ÇIKAYINCA


 


Kara haber tez duyulur, unutsun beni demişsin,


Bende kalan resimleri, mektupları istemişsin.


Üzülme sevdiceğim, bir daha çıkmam karşına,


Sana son kez yazıyorum, hatıralar yeter bana.


Kurumuş bir çiçek buldum, mektupların arasında,


Bir tek onu saklıyorum, onu da çok görme bana.


Aşkların en güzelini, yaşamıştık yıllarca,


Bütün hüzünlü şarkılar, hatırlatır seni bana.


Kırıldı kanadım kolum, ne yerim var ne yurdum,


Gurbet ele düştü yolum, yuvasız kuşlar misali.


Selvi boylum senin için, katlanırım bu yazgıya,


Böyle yazmışsa Yaradan, kara toprak yeter bana.


Unutma ki dünya fâni, veren Allah alır canı,


Ben nasıl unuturum seni, can bedenden çıkmayınca.


(Barış Manço)


 


NİĞBOLU ZAFERİ


 


Osmanlıların Avrupa'da ilerlemelerinden sonra, sıranın kendilerine geldiğini anlayan Macar Kralı, öteki Avrupa devletlerinden yardım istedi. Bunun üzerine Fransa, İngiltere, Almanya ve diğer ülkelerin askerleri Macaristan'da toplandılar. Bu ordu, Türkleri Avrupa'dan çıkarmak için harekete geçti. Geçtikleri yerlerdeki halka zulmederek ilerleyen Haçlılar, Niğbolu Kalesi'ni kuşattılar. Yıldırım Bayezid Hân, bunu duyunca ordusunun başında hemen harekete geçti. Kaledeki Türk askerleri çok azdı. Ancak kale komutanı Doğan Bey, çok değerli bir komutandı. Kaleyi teslim etmeyerek Yıldırım Bayezid'e zaman kazandırdı. Osmanlı Ordusu kısa zamanda Niğbolu önlerine geldi. Burada 25 Eylül 1396 günü tarihin en büyük meydan savaşlarından, biri yapıldı. Haçlı ordusu yenildi. Bu savaşta Haçlılar 100-120 bin, Osmanlılar ise, 60-70 bin kişi idiler.


FIKRA


 


Saatlerin geri alınacağını duyan Dursun, evdeki tüm saatleri toplayıp, Bunları geri alâlım diye saatçiye götürmüş.


Saatçi Temel, uyanık bir gülümsemeyle Dursunâ??a;


â??Yemezler, bir saat geri alınacak. Sadece bir tanesini geri alırımâ? demiş.


GÜNÜN SÖZÜ


 


Topluma en büyük eserleri, çocuksuz adamların evlenmemiş olanları vermişlerdir. BACON


YEMEK MENÜSÜ


·           PATLICAN MUSAKKA


·           BULGUR PİLAVI


·           CACIK


·           MEYVE


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ALPEREN: (Tür.) Er. - Yiğit, baha­dır.


Kız: BİRSEV: (Tür.) Ka. - Tek sevgili.


MANİ


 


Hürmet et Ramazan’a,


Kavuşuruz ihsana,


Bu ayda oruç tutmak,


Kolaydır müslümana.


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Yedi delikli tokmak bunu bilmeyen ahmak.


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Terazi


 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Arşivi